Carian Artikel (Mulakan Dengan Bismillah)

Monday, April 2, 2012

Cara Mudah Melajukan Internet dan Broadband

Sumber: http://www.rtikel.com  |  Dicatat Oleh: -Bicara Marhaen-  |  21:38:17  |  01042012


Ramai yang mencari cara untuk melajukan celcom broadband ini termasuklah saya sendiri. Selepas beberapa minggu saya membuat kajian dengan cara ini, saya dapati cara melajukan connection Celcom Broadband ini ternyata akan melajukan broadband anda.
Baiklah, jika sebelum ini anda mengalami masalah seperti ‘Hang’, connection time out, Lost connection dan sebagainya, saya sarankan anda untuk mengikuti tutorial ini. Selepas
mengikuti tutorial tips dan trick melajukan celcom broadband ini, saya pasti anda akan dapat atasi masalah dengan connection celcom broadband anda. Caranya tidaklah begitu merumitkan, anda hanya perlu mengikuti langkah ini.
  1. Buka Comand Promt anda. (pergi ke RUN -> CMD.exe dan tekan “enter”)

  1. Taip ipconfig dan tekan “enter”.
IP Config IPv4 Celcom
  1. Kemudian anda copy IPv4 Address anda.
  2. Seterusnya taipkan ping (tukar kepada IPv4 Address) -t dan tekan “enter”.
Ping IP Broadband
  1. Selesai. (biarkan sahaja Comand Promt menjalankan proses PING tersebut)
Ini akan membolehkan anda terhindar daripada masalah connection timeout, hang dan sebagainya. Dengan cara ini juga, anda boleh melayari internet dengan lebih laju dan lancar. Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...